..::назад::..
Представленные материалы могут содержать ошибки.

4. Задачи по языкам Java и Ruby.

#RubyJava
1 print "Здравствуй, мир!"
public class HelloWorld {
     public static void main(String[] args) {
          System.out.println("Здравствуй, мир!");
     }
}
2 readlinereadline
3 Integer is the basis for the two concrete classes that hold whole numbers, Bignum and Fixnum.

Bignum objects hold integers outside the range of Fixnum. Bignum objects are created automatically when integer calculations would otherwise overflow a Fixnum. When a calculation involving Bignum objects returns a result that will fit in a Fixnum, the result is automatically converted.

A Fixnum holds Integer values that can be represented in a native machine word (minus 1 bit). If any operation on a Fixnum exceeds this range, the value is automatically converted to a Bignum.
Примитивный тип
Размер
Минимум
Максимум
Тип оболочки
boolean Boolean
char 16-бит Unicode 0 Unicode 216- 1 Character
byte 8-bit -128 +127 Byte
short 16-bit -215 +215 — 1 Short
int 32-bit -231 +231 — 1 Integer
long 64-bit -263 +263—1 Long
float 32-bit IEEE754 IEEE754 Float
double 64-bit IEEE754 IEEE754 Double
void Void
4 (128 >> 2 ^ 3)  =  35
Performs various operations on the binary representations of the Fixnum.

~ fix Invert bits
fix | aNumeric Bitwise OR
fix & aNumeric Bitwise AND
fix ^ aNumeric Bitwise EXCLUSIVE OR
fix << aNumeric Left-shift aNumeric bits
fix >> aNumeric Right-shift aNumeric bits (with sign extension)
128 >> 2  =  32
128 << 2  =  512
2 ^ 2  =  0
2 ^ 22  =  20
(128 >> 2 ^ 3)  =  35

~дополнение
&побитовое И
|побитовое ИЛИ
^исключающее ИЛИ
<<сдвиг влево
>>сдвиг вправо
>>>сдвиг вправо с размножением нуля

ab~aa|ba^ba&b
001000
100110
011110
110101
5 -1 >> 30  =  -1
>>> - parse error
-1 >>> 30  =  3
-1 >> 30  =  -1
6 (4 | 3) ^ (2 & 1)  =  7
410=1002;  310=112;  210=102;  110=12;
4 | 3 <=> 100 | 011 <=> 111 <=> 7;
2 & 1 <=> 010 & 001 <=> 000 <=> 0;
(4 | 3) ^ (2 & 1) <=> 111 ^ 000 <=> 111 <=> 7
7 (0x12>>2<<3)  =  32
0x12 <=> 18 <=> 10010;
10010 >> 2 = 100;
100 << 3 = 100000 <=> 32
8 (3/2<<2*1>>1%2-4^3)  =  35
  3/2 = 1
  2*1 = 2
  1%2-4 = -3
  1<<2 = 4
  4>>-3 = 32
  32^3 <=> 100000 ^ 000011 <=> 100011 <=> 35
Приоритеты операторов
  1. ++; --; +, - (унарные плюс и минус); ~; !;
  2. *; /; %;
  3. +; -;
  4. <<; >>; >>>;
  5. <; <=; >; >=;
  6. ==; !=;
  7. &;
  8. ^;
  9. |;
  10. &&;
  11. ||;
(3/2<<2*1>>1%2-4^3)  =  3
  3/2 = 1
  2*1 = 2
  1%2-4 = -3
  1<<2 = 4
  4>>-3 = 0
  0^3 = 3
9 print "Qq"+("Qq"=="Qq"?"1":"0")    Qq1 Qq1
10
                
      i = 1
      case i
        when 1 then puts "1"
        when 2 then puts "2"
        else        puts "3"
      end
      
      
                
public class Run {
  public static void main(String[] argv) {
    int i = 1;
      switch (i) {
        case 1 : System.out.println("1"); break;
        case 2 : System.out.println("2"); break;
       default : System.out.println("3");
      }
  }
}
      
11 ceil (нахождение наименьшего целого не меньшего, чем данное),
floor (наибольшее целое, не большее данного),
round (округление до ближайшего целого)

-4.7.floor  <=>  -5
-4.7.round  <=>  -5
-4.7.ceil  <=>  -4

Math.floor(-4.7)  <=>  -5.0
Math.round(-4.7)  <=>  -5
Math.ceil(-4.7)  <=>  -4.0
2
3
4
5
6

Счетчик посещений сайта promsiu.narod.ru от студии веб-дизайна Legal Studio

Hosted by uCoz